php iç içe dizi tanımlama | Dersim php

23 Haziran 2015 Salı

php iç içe dizi tanımlama

Bir dizi oluşturduktan hemen sonra o dizinin içine sonsuza kadar daha dizi oluşturabiliriz.

Aynı alt kategori mantığı gibi düşünebilirsin.

$yemek["tatlı"] = array("pasta", "kurabiye", "şeker");

$yemek["acı"] = array("biber", "acılı adana", "meksika sosu");



echo 'Ben ' . $yemek["tatlı"][0] . ' yedim';

Ekranda Ben pasta yedim yazar. Burada olduğu gibi istediğin kadar içe içe dizi

oluşturabilirsin. Bir de fonksiyon kullanmadan göstereyim:

$yemek["tatlı"][0] = "pasta";

$yemek["tatlı"][1] = "kurabiye";

$yemek["tatlı"][2] = "şeker";



$yemek["acı"][0] = "biber";

$yemek["acı"][1] = "acılı adana";

$yemek["acı"][2] = "meksika sosu";



echo 'Ben ' . $yemek["tatlı"][0] . ' yedim';

0 yorum

Yorum Gönder